dansa logo

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si contínua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació "aquí"

Acceptar
Covid-19Informació sobre mesures de seguretat i prevenció amb motiu de la COVID-19
  • Badalona
  • Barcelona
  • Cornellà
  • El Prat
  • Esplugues
  • L'Hospitalet
  • Sant Cugat
  • Santa Coloma

Filatures al MUHBA Oliva Artés

Ana Borrosa, Àngel Duran, Juan Carlos Lérida

Compartir

Filatures al MUHBA Oliva Artés és un programa especial dins del projecte Filatures, que reuneix al MUHBA Oliva Artés fragments de tres propostes diferents: Night-in-gale d’Ana Borrosa, UNRAVEL d’Àngel Duran i Máquinas Sagradas de Juan Carlos Lérida.

El darrer dia del festival Dansa Metropolitana i dins del projecte Filatures es podrà gaudir d’un programa especial dins del recinte del MUHBA Oliva Artés que permetrà ensumar part de la proposta Filatures que s’haurà anat veient al llarg del festival en diverses ciutats.

L'espai del MUHBA Oliva Artés és una antiga fàbrica-taller construïda l’any 1920, que ara és una sala laboratori del Museu d’Història de Barcelona i un espai participatiu sobre la història i el patrimoni de la ciutat contemporània.

Filatures al MUHBA Oliva Artés reunirà fragments de tres peces:

Night-in-gale, d’Ana Borrosa, és una peça de dansa amb format site-specific que parla de la feminitat. De la seva condició de marginalitat i de la seva relació amb la trama i amb els teixits, amb l'ocultació i la transparència. La relació de la dona amb els treballs manuals que fan i desfan contínuament i que, per això, no posseeixen valor productiu. Night-in-gale pretén dotar de cos les projeccions immaterials, aèries, gairebé intangibles i ridículament màgiques amb les quals contínuament es representa la feminitat.

UNRAVEL, d’Àngel Duran, és una peça inspirada en la figura de l'obrer tèxtil que, a partir dels testimonis dels treballadors de les filatures, qüestiona la dicotomia entre modernització i deshumanització, entre l'automatisme de les accions i el comportament humà. En aquesta peça s'exposa la fragilitat humana desteixint la memòria col·lectiva d'una generació, de la qual som hereus, com el fil perfectament trenat format per mil fibres de cotó.

A Máquinas Sagradas Juan Carlos Lérida, acompanyat pel cantaor El Pirata, investiga la trobada amb gremis, treballadors i col·lectius, creant una peça site specific i comprovant des del flamenc i altres llenguatges com es veuen afectats els cossos i els espais. Máquinas Sagradas, estrenada en un taller de cotxes a Manresa, és una peça site specific que s’adapta i es transforma segons la memòria i la naturalesa de l'espai artesanal o industrial on s'ubica. En paraules del coreògraf: “Estava cercant l'ordinari en els cossos del flamenc. Ara busco en els cossos i espais quotidians el flamenc."

Aquest espectacles forma part del programa Filatures.

Coproduït per

dansa logo

Funcions previstes

Barcelona

MUHBA Oliva Artés
21 març a les 17:00h
MUHBA Oliva Artés
21 març a les 18:45h